Friday, March 5, 2010

ALIMI BUAT PERANGAI







Gelagat Alimi yang serba tak kena semasa pergi ke fisioterapi.

Semua aktiviti yang perlu dijalankan di situ dia buat tak reti aje. Tak nak buat....buat macam tak larat aje...padahal sihat walafiat aje....manja!

Setiap kali pergi ke HKL semua aktiviti yang perlu dia buat, ju adalah jururawat, jurupulih anggota, jurupulih cara.....Dia tak nak buat jika orang lain yang ajarkan kecuali orang tersebut pandai ambil hatinya. Maka ju terpaksa belajar semua aktiviti tersebut dan ju yang bantu dia menjalankan aktiviti yang perlu dia buat termasuk Hidroterapi di kolam renang. Letih gak tapi enjoy gak boleh belajar macam-macam.

Rasanya kalu ju dah tak larat nak kerja jadi guru...pasti ju buka pusat rawatan mcm ni menbimbing dan mengajar senaman untuk anak-anak yang macam Alimi. Ju rasa bahagia Allah beri Alimi pada ju. Biarpun berat mata memandang berat lagi bahu memikul, ju tetap percaya segalanya pasti ada hikmah dan enjoy diri ju menghadapi segalanya....

Bagi kekawan yang menghadapai masalah yang sama...ju faham dan mengerti perasaannya....menjadi ibu kepada anak yang istimewa....biarpun nampak hilai tawa mengukir senyuman dibibir tetapi di dalam hati....sesekali sedih pasti terasa....kerana mencabarnya menjaga anak seperti ini. Masalah masa bekerja perlu pergi temujanji di HKL dan temujanji yang amat memenatkan dari sekolah ke HKL dan balik ke sekolah serta urusan di rumah dan keluarga yang perlu dibereskan.

Anak seperti Alimi menuntut masa yang panjang bagi membantu perkembangannya....tetapi dalam masa yang sama masa bagi anak-anak lain juga tetap kena ada masanya....itulah yang sukarnya....

Biarpun begitu...semua orang tidak sempurna dan ju serta suami cuba sedaya upaya untuk membantu Alimi untuk menjadikan Alimi seorang yang istimewa dan luar biasa....kerana kekurangannya dan bagi anak-anak kami yang lain ....kami terima seada-adanya walaupun kurang kelebihannya...tanda kami bersyukur kepadaNya.

No comments:

Post a Comment